Købsbetingelser Lumendaylight.dk
Følgende købsbetingelser gælder for vores produkter og andre løse varer (efterfølgende benævnt som produkterne) fra Ekstralys AS, organisationsnummer: 556813-4489 // 916503555, (efterfølgende benævnt som Lumen Daylight), medmindre andet særskilt er aftalt skriftligt mellem den respektive kunde (efterfølgende benævnt som kunden) og Lumen Daylight . Ved salg til forbrugere anvender Lumen Daylight de gældende regler i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Lumen Daylight’s online butik (www.Lumendaylight.dk) kaldes nedenfor for Lumendaylight.dk.
Forhandlerne er:
Ekstralys AS, Gare Næringspark 4, 4521 Lindesnes, Norge
Postadresse Danmark:
Postnord AS
Retursenter Norge / EKSTRALYS AS
Pilängsgatan 10
702 98 Örebro
E-mail: lumen@lumendaylight.dk
Telefon: +45 7 8774303
Organisationsnummer: 556813-4489
Produkter
De produkter, der sælges på Lumendaylight.dk, reguleres af dansk lov. Det er købers eget ansvar at sikre overholdelse af lovgivningen, og at de er korrekt informeret i forhold til lovgivningen. Produkterne skal også monteres ansvarligt, og skader forårsaget af forkert montering er kundens ansvar. På LumenDaylight.dk kommer visse produkter med en medfølgende instruktionsfilm til monteringsvejledningen for eksempel. Kontakt os, hvis du er usikker angående reglerne eller monteringen.
Bestilling
Produkterne bestilles via den online butik LumenDaylight.se. Ved bestilling er en købsaftale kun indgået efter LumenDaylight har bekræftet ordren via en ordrebekræftelse via e-mail. LumenDaylight indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden samtykke fra forældrene. LumenDaylight forbeholder sig ret til fejl i oplysningerne og fejl i specifikationerne til alle produkter og tjenester i LumenDaylight-serien. Alle billedoplysninger skal betragtes som illustrationer, og kan ikke garanteres at gengive produktets nøjagtige udseende og tilstand. I tilfælde af fejl angående specificering af lagerstatus vil LumenDaylight forbeholde sig ret til at korrigere dette på et senere tidspunkt. Dette betyder blandt andet, at hvis et produkt i LumenDaylight-serien er udløbet eller på anden måde ikke er tilgængeligt under behørig hensyntagen til rimelig indsats, er LumenDaylight ikke forpligtet til at levere et sådant produkt til trods for, at kunden bestilte det samme som ovenfor. Når kunden har placeret en ordre, så kan LumenDaylight ikke ændre på ordren, og returbetingelserne gælder.
Leveringsvilkår
På LumenDaylight.dk er moms altid inkluderet i den angivne pris. Forsendelsesomkostninger gælder altid, når du bestiller produkter. Forsendelsesomkostningerne afhænger af kundens valgte leveringsmetode. LumenDaylight leverer produkterne i samarbejde med Postnord. LumenDaylight leverer kun i Danmark. Produktets aktuelle lagerstatus er angivet på LumenDaylight.dk under hvert eneste specifikke produkt.
Ved levering af produkterne skal kunden altid fremvise legitimationsoplysninger. Kun den person, der har navnet på pakken, kan afhente den fra postmyndigheden.
I tilfælde, hvor kunden vælger ikke at afhente bestilte produkter, debiteres kunden med et ekspeditionsgebyr på DKK 500.
OHvis der opstår langvarige leveringsforsinkelser, underrettes kunden via e-mail eller telefonopkald fra Lumen Daylight. Kunden har altid ret til at annullere købet i tilfælde af forsinkelser med lang leveringstid. Annullering af køb skal ske skriftligt via e-mail til lumen@lumendaylight.dk og Lumen Daylight vil refundere købsbeløbet senest 14 dage efter den skriftlige annullering er modtaget. Der kan være tidspunkter, hvor det er umuligt at opfylde en ordre, for eksempel hvis Lumen Daylight’s leverandør ikke kan opfylde sit tilsagn overfor Lumen Daylight. Lumen Daylight forbeholder sig derfor retten til at fritage sig fra alle krav om kompensation fra kunden vedrørende forsinkelser i leveringen.
Lumen Daylight er ansvarlig for risikoen forbundet med transport til kunden, dvs. risikoen for, at et produkt bliver beskadiget eller mistet under transport til kunden. Kunden er selv ansvarlig for risikoen forbundet med tilbagesendelsen til Lumen Daylight.
Kunden er ansvarlig for at rapportere enhver transportskade til Lumen Daylights kundeservice inden for en rimelig tid. Lumen Daylight opfordrer kunden til at rapportere skaden så hurtigt som muligt for at få en så problemfri håndtering af sagen som muligt. Kunden er ansvarlig for at udpakke produkter og inspicere deres tilstand, så snart de er modtaget. I tilfælde af transportskade skal kunden kontakte Lumen Daylights kundeservice via e-mail: E-mail: lumen@lumendaylight.dk eller telefon: +45 7 8774303. I tilfælde af transportskader må kunden ikke anvende produktet, og kunden skal opbevare produktets emballage, så hele pakken og produktet kan blive inspiceret i behandlingen af krav.
LumenDaylight tilbyder gratis forsendelse, når kunden bestiller varer til et samlet beløb på 1000 DKK eller derover. Ved gratis forsendelse bruges den billigste forsendelsesmetode, og sælgeren er frit stillet til at vælge forsendelsesmetoden til den gratis forsendelse.
Priser og betaling
De priser, der er angivet på Lumendaylight.dk inkluderer moms. Forsendelsesomkostninger gælder afhængigt af kundens valgte leveringsmetode. Forsendelsesomkostningerne er inkluderet i ordrens samlede pris.
Salgsfremmende tilbud på produkter er gyldige, så længe der er tilstrækkelig lagerbeholdning, medmindre andet er angivet af Lumen Daylight.
Rabatkoder kan kun bruges særskilt og kan ikke kombineres med hinanden.
Ubetalte pakker bliver opkrævet et beløb på DKK 500 inklusive moms plus forsendelse tur/retur, samt returnering af aktuelle ordrer til dækning af vores omkostninger. Hvis betalingen ikke modtages, så vil beløbet efter forudgående advarsel blive sendt til inkasso. Kun privatpersoner har retten til at fortryde, og pakken skal afhentes eller returneres af køberen for at opfylde de lovmæssige krav i forbindelse med fjernsalg.
Hvis du vælger at betale med Klarna, skal du klikke her for at læse mere om Klarnas købsbetingelser.
Betalingssikkerhed
Lumen Daylight garanterer, at de betalingsmuligheder, der tilbydes på Lumendaylight.dk, er sikre. Lumen Daylight tilbyder en sikker kortbetaling med VISA og MasterCard (via Klarna). Lumen Daylight vil aldrig håndtere kundens kortoplysninger. Kunden kan kun handle med kort, der er udstedt i Norden.
Sikkerhed og privatliv
Al håndtering af kundens data er krypteret med det højeste niveau af sikkerhed. I forbindelse med kundens registrering og ordre accepterer kunden, at LumenDaylight gemmer og bruger kundens oplysninger til at opfylde deres forpligtelser overfor kunden. Overførslen af personlige data krypteres via SSL. Adgangskoder, der er angivet af kunden, gemmes som krypteret. LumenDaylight vil dokumentere specifikke kommunikationer, som LumenDaylight har med kunden via telefon, chat eller e-mail for at kunne levere den service, som kunden forventer af LumenDaylight.
Lumen Daylight vil aldrig videregive kundens personlige data til tredjeparter. I henhold til persondataloven (GDPR) har kunden ret til at modtage de oplysninger, som virksomheden har registreret. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante kan kunden anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes..
Returpolitik
Hvis du ønsker at bruge returetten, så bedes du kontakte vores kundeservice, der vil sende dig en formular, så du nemt kan returnere varerne til os.
Kunden har altid 20-dages fortrydelsesret i henhold til fjernsalgsloven. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis produktet er i uændret stand. Afbestillingsfristen starter fra den dag, kunden har modtaget produktet. Lumen Daylight vil tilbagebetale købsprisen senest 14 dage efter, at det returnerede produkt er modtaget af Lumen Daylight’s returafdeling i Norge.
Kunden skal returnere det ubrugte produkt i dens originale indpakning med den tilhørende emballage. Kunden er ansvarlig for risikoen forbundet med returforsendelsen, hvor risikoen blandt andet inkluderer, at produktet bliver beskadiget eller mistes under forsendelsen.
Hvis du returnerer et produkt, så bedes du kontakte kundeservice via telefon eller e-mail, og vi vil oprette en retursag og sende dig en returplan via e-mail.
Aflever returvaren til en repræsentant, der håndterer pakker til Postnord, og sørg for at du modtager en returkvittering på din returvare, så du har større sikkerhed og kan spore returen.
Hvis kunden ønsker at bytte et produkt, så skal produktet returneres, hvorefter Lumen Daylight vil refundere købsprisen, og kunden kan nu afgive en ny ordre, eller vi kan sende en rabatkode, som kunden kan bruge på nye varer i webshoppen. Du vælger dette, når du er i kontakt med vores kundeservice.
100 dages åbent køb – med ubrudt emballage
Hvis du ønsker at bruge returretten, så bedes du kontakte kundeservice, som herefter vil sende dig en formular, så du nemt kan returnere varerne til os.
Som kunde hos Lumendaylight.dk har du 100 dages åbent køb på produkter, hvor du ikke har brudt emballagen. Emballagen må ikke være beskadiget på nogen måde. Hvis produktet ikke har en særlig emballage, men blev leveret løst i en pakke, så skal alle mærker, klistermærker, etiketter osv. forblive på produktet. Produktet kan returneres efter aftale, selvom det er ødelagt, men produkterne skal fremstå som nye. Altså være i ny stand. Der kan også blive opkrævet et ompakningsgebyr, hvis emballagen er ødelagt eller mangler.
100 dages åbent køb gælder ikke for digitalt indhold, forseglede varer, varer lavet efter kundens specifikationer, undertøj, varer der forværres eller har en kort udløbsdato.
Garanti og reklamationsret
Lumen Daylight sælger produkter med forskellige garantier fra 1 til 5 år, der anføres på alle produktsider, dog har visse garantier også særlige betingelser. For kunder i Danmark vil en 3-års reklamationsret være gyldig i overensstemmelse med købeloven.
Produktgarantien dækker kun originale produktionsfejl, dvs. fejl fundet i produktet ved levering. Lumen Daylight registrerer herefter produktionsfejlen, hvorefter kunden modtager gratis reparation eller et nyt produkt. Produktgarantien gælder ikke, hvis Lumen Daylight ikke kan finde en fejl med produktet, eller hvis kunden selv er årsag til skaden. Produktgarantien gælder ikke i forbindelse med funktionsfejl, forkert tilpassede produkter eller fejl, der opstår under eller efter en personlig ændring i produktets funktion og udseende, såsom genopbygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet.
Nogle af produkterne har en begrænset levetid, såsom (men ikke begrænset til) højtydende halogenlamper. Sådanne produkter er sliddele og er ikke dækket af de 3 års garanti.
Kundens faktura eller kvittering gælder som bevis for garantien.
Klager (fragthåndtering) og servicespørgsmål
I tilfælde af klager, service og garantispørgsmål, bedes du altid kontakte vores kundeservice via e-mail E-mail: lumen@lumendaylight.dk eller på telefon:+45 7 8774303 Lumen Daylight håndterer klager gennem egen reparation, og udvalgte partnere anvendes hvis yderligere service er nødvendig.
I tilfælde af en klage ønsker Lumen Daylight at betale for returforsendelsen. Kontakt kundeservice for at få en fuldt betalt returseddel. Denne returseddel kan påsættes på pakken og afsendes gratis. Sørg for at du modtager en returkvittering, i tilfælde af at pakken går tabt.
Vi kan ikke refundere forsendelsesomkostningerne, hvis du har indsendt en klage på egen hånd.
Hvis du sender en retur, så er du selv ansvarlig for produktet, indtil vi har modtaget varerne fra fragtselskabet. Dette gælder også, hvis varen forsvinder eller skulle blive beskadiget på nogen måde.
Servicetilfælde i tilfælde af fejl, skader og lignende, der opstår af anden grund, skal betales af kunden i overensstemmelse med reglerne i forbrugeraftaleloven eller købeloven.
Tvister og lovvalg
I tilfælde af spørgsmål henvises kunden til LumenDaylights kundeservice via e-mail: E-mail: lumen@lumendaylight.dk eller på telefon: +45 7 8774303
Disse købsbetingelser er underlagt dansk lovgivning.
Som regel overholder Lumen Daylight General Reclaints Board (ARN) anbefalinger, hvis der skulle opstå en tvist.
Bestyrelsens adresse er:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
Tel:+46 (0)8-508 860 00
www.arn.se
Kunder kan også kontakte EU’s Online Dispute Resolution – http://ec.europa.eu/consumers/odr