Indlæser...

Købsbetingelser Ekstralys.dk

Følgende købsbetingelser gælder for vores produkter og andre løse varer (efterfølgende benævnt som produkterne) fra Ekstralys AS, organisationsnummer: 556813-4489 // 916503555, (efterfølgende benævnt som Ekstralys), medmindre andet særskilt er aftalt skriftligt mellem den respektive kunde (efterfølgende benævnt som kunden) og Ekstralys. Ved salg til forbrugere anvender Ekstralys de gældende regler i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Ekstralys’s online butik (www.ekstralys.dk) kaldes nedenfor for Ekstralys.dk.

Forhandlerne er:
Ekstralys AS, Gare Næringspark 4, 4521 Lindesnes, Norge

Postadresse Danmark:
Postnord AS
Retursenter Norge / EKSTRALYS AS
Pilängsgatan 10
702 98 Örebro

E-mail: ekstralys@ekstralys.dk
Telefon: +45 7877 4303
Organisationsnummer: 916503555

Produkter

De produkter, der sælges på Ekstralys.dk, reguleres af dansk lov. Det er købers eget ansvar at sikre overholdelse af lovgivningen, og at de er korrekt informeret i forhold til lovgivningen. Produkterne skal også monteres ansvarligt, og skader forårsaget af forkert montering er kundens ansvar. På Ekstralys.dk kommer visse produkter med en medfølgende instruktionsfilm til monteringsvejledningen for eksempel. Kontakt os, hvis du er usikker angående reglerne eller monteringen.

Bestilling

Produkterne bestilles via den online butik Ekstralys.dk. Ved bestilling er en købsaftale kun indgået efter Ekstralys har bekræftet ordren via en ordrebekræftelse via e-mail. Ekstralys indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden samtykke fra forældrene. Ekstralys forbeholder sig ret til fejl i oplysningerne og fejl i specifikationerne til alle produkter og tjenester i Ekstralys-serien. Alle billedoplysninger skal betragtes som illustrationer, og kan ikke garanteres at gengive produktets nøjagtige udseende og tilstand. I tilfælde af fejl angående specificering af lagerstatus vil Ekstralys forbeholde sig ret til at korrigere dette på et senere tidspunkt. Dette betyder blandt andet, at hvis et produkt i Ekstralys-serien er udløbet eller på anden måde ikke er tilgængeligt under behørig hensyntagen til rimelig indsats, er Ekstralys ikke forpligtet til at levere et sådant produkt til trods for, at kunden bestilte det samme som ovenfor. Når kunden har placeret en ordre, så kan Ekstralys ikke ændre på ordren, og returbetingelserne gælder.

Leveringsvilkår

På Ekstralys.dk er moms altid inkluderet i den angivne pris. Forsendelsesomkostninger gælder altid, når du bestiller produkter. Forsendelsesomkostningerne afhænger af kundens valgte leveringsmetode. Ekstralys leverer produkterne i samarbejde med DHL. Ekstralys leverer kun i Danmark. Produktets aktuelle lagerstatus er angivet på Ekstralys.dk under hvert eneste specifikke produkt.

Ved levering af produkterne skal kunden altid fremvise legitimationsoplysninger. Kun den person, der har navnet på pakken, kan afhente den fra postmyndigheden. 

I tilfælde, hvor kunden vælger ikke at afhente bestilte produkter, debiteres kunden med et ekspeditionsgebyr på DKK 500.

Hvis der opstår langvarige leveringsforsinkelser, underrettes kunden via e-mail eller telefonopkald fra Ekstralys. Kunden har altid ret til at annullere købet i tilfælde af forsinkelser med lang leveringstid. Annullering af køb skal ske skriftligt via e-mail til ekstralys@ekstralys.dk og Ekstralys vil refundere købsbeløbet senest 14 dage efter den skriftlige annullering er modtaget. Der kan være tidspunkter, hvor det er umuligt at opfylde en ordre, for eksempel hvis Ekstralys’s leverandør ikke kan opfylde sit tilsagn overfor Ekstralys. Ekstralys forbeholder sig derfor retten til at fritage sig fra alle krav om kompensation fra kunden vedrørende forsinkelser i leveringen.

Ekstralys er ansvarlig for risikoen forbundet med transport til kunden, dvs. risikoen for, at et produkt bliver beskadiget eller mistet under transport til kunden. Kunden er selv ansvarlig for risikoen forbundet med tilbagesendelsen til Ekstralys.

Kunden er ansvarlig for at rapportere enhver transportskade til Ekstralyss kundeservice inden for en rimelig tid. Ekstralys opfordrer kunden til at rapportere skaden så hurtigt som muligt for at få en så problemfri håndtering af sagen som muligt. Kunden er ansvarlig for at udpakke produkter og inspicere deres tilstand, så snart de er modtaget. I tilfælde af transportskade skal kunden kontakte Ekstralyss kundeservice via e-mail: E-mail: ekstralys@ekstralys.dk eller telefon: +47 9777 8000. I tilfælde af transportskader må kunden ikke anvende produktet, og kunden skal opbevare produktets emballa ge, så hele pakken og produktet kan blive inspiceret i behandlingen af ​​krav.  

Priser og betaling

De priser, der er angivet på Ekstralys.dk inkluderer moms. Forsendelsesomkostninger gælder afhængigt af kundens valgte leveringsmetode. Forsendelsesomkostningerne er inkluderet i ordrens samlede pris.

Salgsfremmende tilbud på produkter er gyldige, så længe der er tilstrækkelig lagerbeholdning, medmindre andet er angivet af Ekstralys.

Rabatkoder kan kun bruges særskilt og kan ikke kombineres med hinanden.

Ubetalte pakker bliver opkrævet et beløb på DKK 500 inklusive moms plus forsendelse tur/retur, samt returnering af aktuelle ordrer til dækning af vores omkostninger. Hvis betalingen ikke modtages, så vil beløbet efter forudgående advarsel blive sendt til inkasso. Kun privatpersoner har retten til at fortryde, og pakken skal afhentes eller returneres af køberen for at opfylde de lovmæssige krav i forbindelse med fjernsalg.

Hvis du vælger at betale med Klarna, skal du klikke her for at læse mere om Klarnas købsbetingelser. 

Betalingssikkerhed

Ekstralys garanterer, at de betalingsmuligheder, der tilbydes på Ekstralys.dk, er sikre. Ekstralys tilbyder en sikker kortbetaling med VISA og MasterCard (via Klarna). Ekstralys vil aldrig håndtere kundens kortoplysninger. Kunden kan kun handle med kort, der er udstedt i Norden.

Sikkerhed og privatliv

Al håndtering af kundens data er krypteret med det højeste niveau af sikkerhed. I forbindelse med kundens registrering og ordre accepterer kunden, at Ekstralys gemmer og bruger kundens oplysninger til at opfylde deres forpligtelser overfor kunden. Overførslen af personlige data krypteres via SSL. Adgangskoder, der er angivet af kunden, gemmes som krypteret. Ekstralys vil dokumentere specifikke kommunikationer, som Ekstralys har med kunden via telefon, chat eller e-mail for at kunne levere den service, som kunden forventer af Ekstralys.

Ekstralys vil aldrig videregive kundens personlige data til tredjeparter. I henhold til persondataloven (GDPR) har kunden ret til at modtage de oplysninger, som virksomheden har registreret. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante kan kunden anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes..

Returpolitik

Hvis du ønsker at bruge returretten, så bedes du kontakte vores kundeservice, der vil sende dig en formular, så du nemt kan returnere varerne til os.  

Kunden har altid 20-dages fortrydelsesret i henhold til fjernsalgsloven. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis produktet er i uændret stand. Afbestillingsfristen starter fra den dag, kunden har modtaget produktet. Ekstralysvil tilbagebetale købsprisen senest 14 dage efter, at det returnerede produkt er modtaget af Ekstralys returafdeling i Norge.

Kunden skal returnere det ubrugte produkt i dens originale indpakning med den tilhørende emballage. Kunden er ansvarlig for risikoen forbundet med returforsendelsen, hvor risikoen blandt andet inkluderer, at produktet bliver beskadiget eller mistes under forsendelsen.

Hvis du returnerer et produkt, så bedes du kontakte kundeservice via telefon eller e-mail, og vi vil oprette en retursag og sende dig en returplan via e-mail. 

Aflever returvaren til en repræsentant, der håndterer pakker til Postnord, og sørg for at du modtager en returkvittering på din returvare, så du har større sikkerhed og kan spore returen.

Hvis kunden ønsker at bytte et produkt, så skal produktet returneres, hvorefter Ekstralys vil refundere købsprisen, og kunden kan nu afgive en ny ordre, eller vi kan sende en rabatkode, som kunden kan bruge på nye varer i webshoppen. Du vælger dette, når du er i kontakt med vores kundeservice.  

90 dages ombytningsret! – med ubrudt emballage

Hvis du ønsker at bruge returretten, så bedes du kontakte kundeservice, som herefter vil sende dig en formular, så du nemt kan returnere varerne til os.  

Som kunde hos Ekstralys.dk har du 90 dages ombytningsret! på produkter, hvor du ikke har brudt emballagen. Emballagen må ikke være beskadiget på nogen måde. Hvis produktet ikke har en særlig emballage, men blev leveret løst i en pakke, så skal alle mærker, klistermærker, etiketter osv. forblive på produktet. Produktet kan returneres efter aftale, selvom det er ødelagt, men produkterne skal fremstå som nye. Altså være i ny stand. Der kan også blive opkrævet et ompakningsgebyr, hvis emballagen er ødelagt eller mangler.

90 dages ombytningsret! gælder ikke for digitalt indhold, forseglede varer, varer lavet efter kundens specifikationer, undertøj, varer der forværres eller har en kort udløbsdato.

Garanti og reklamationsret

Ekstralys sælger produkter med forskellige garantier fra 1 til 5 år, der anføres på alle produktsider, dog har visse garantier også særlige betingelser. For kunder i Danmark vil en 3-års reklamationsret være gyldig i overensstemmelse med købeloven.

Produktgarantien dækker kun originale produktionsfejl, dvs. fejl fundet i produktet ved levering. Ekstralys registrerer herefter produktionsfejlen, hvorefter kunden modtager gratis reparation eller et nyt produkt. Produktgarantien gælder ikke, hvis Ekstralys ikke kan finde en fejl med produktet, eller hvis kunden selv er årsag til skaden. Produktgarantien gælder ikke i forbindelse med funktionsfejl, forkert tilpassede produkter eller fejl, der opstår under eller efter en personlig ændring i produktets funktion og udseende, såsom genopbygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet.

Nogle af produkterne har en begrænset levetid, såsom (men ikke begrænset til) højtydende halogenlamper. Sådanne produkter er sliddele og er ikke dækket af de 3 års garanti.

Kundens faktura eller kvittering gælder som bevis for garantien.

Klager (fragthåndtering) og servicespørgsmål

I tilfælde af klager, service og garantispørgsmål, bedes du altid kontakte vores kundeservice via e-mail E-mail: ekstralys@ekstralys.dk eller på telefon:+45 7 8774303 Ekstralys håndterer klager gennem egen reparation, og udvalgte partnere anvendes hvis yderligere service er nødvendig.

I tilfælde af en klage ønsker Ekstralys at betale for returforsendelsen. Kontakt kundeservice for at få en fuldt betalt returseddel. Denne returseddel kan påsættes på pakken og afsendes gratis. Sørg for at du modtager en returkvittering, i tilfælde af at pakken går tabt.

Vi kan ikke refundere forsendelsesomkostningerne, hvis du har indsendt en klage på egen hånd.

Hvis du sender en retur, så er du selv ansvarlig for produktet, indtil vi har modtaget varerne fra fragtselskabet. Dette gælder også, hvis varen forsvinder eller skulle blive beskadiget på nogen måde.

Servicetilfælde i tilfælde af fejl, skader og lignende, der opstår af anden grund, skal betales af kunden i overensstemmelse med reglerne i forbrugeraftaleloven eller købeloven.

Tvister og lovvalg

I tilfælde af spørgsmål henvises kunden til Ekstralys kundeservice via e-mail: E-mail: ekstralys@ekstralys.dk eller på telefon: +45 7877 4303

Disse købsbetingelser er underlagt dansk lovgivning.

Kunder kan også kontakte EU’s Online Dispute Resolution – http://ec.europa.eu/consumers/odr

LumenDaylight.dk – Anmeldelser